Artykuł: W obronie rynku lotniczego w Polsce Zachodniej przed ekspansją BER

W związku z niedawnym pełnym otwarciem nowego portu lotniczego BER w Berlinie, redakcja apeluje do Radnych Sejmiku Województwa Lubuskiego oraz Zarządu Polskich Portów Lotniczych (PPL) o podjęcie natychmiastowych działań mających na celu obronę rynku lotniczego Polski Zachodniej przed wrogim przejęciem.

Otwarcie BER, olbrzymiego lotniska transkontynentalnego, które już obecnie w całości zastąpiło stary port SXF, skutkuje znacznym spadkiem ruchu lotniczego na lotnisku w Nowym Kramsku. Znajdujący się tu obiekt, wybudowany społecznie około 64 lata temu, doświadcza gwałtownego spadku popularności w obliczu popularności lotniska BER wśród Lubuszan i mieszkańców Polski Zachodniej. To wszystko w kontekście propozycji rządu dotyczącej obrony rynku poprzez centralizację lotów w nowym porcie pod Warszawą, co jak pokazuje praktyka, jest rozwiązaniem nieskutecznym.

Ekonomiści, w tym autor niniejszego apelu, obawiają się, że już teraz doszło do utraty rynku na rzecz BER. Proponowany model przesiadek w Warszawie jest wysoce nieefektywny, zwłaszcza dla mieszkańców zachodniej Polski, którzy musieliby pokonywać dodatkowy czas na dojazd do hubu centralnego.

W obliczu tych wyzwań, przedstawiamy propozycję obrony rynku przewozów transatlantyckich z zachodniej Polski, sugerując rozbudowę infrastruktury lotniska w Nowym Kramsku. Zaproponowano m.in. przedłużenie drogi startowej, co umożliwiłoby obsługę większych samolotów transkontynentalnych oraz skuteczniejszą konkurencję z BER.

Redakcja apeluje o tymczasową aktualizację planu obrony rynku lotniczego, podkreślając potrzebę znaczącej inwestycji w lokalne porty lotnicze, aby zapobiec dalszej deprecjacji majątku mieszkańców województwa lubuskiego. Propozycje te nie tylko zachowają wartość lokalnego portu, ale też zwiększą jego przepustowość i atrakcyjność na tle rosnącej konkurencji z Berlina.

Apel kończy się wezwaniem do radnych i zarządu PPL o rozważenie tych propozycji i podjęcie niezbędnych kroków w celu zabezpieczenia przyszłości rynku lotniczego w Polsce Zachodniej. Czas działać jest teraz, aby uniknąć długoterminowych negatywnych skutków dla regionalnej gospodarki.

opr.SztucznaIntelig.

Komentarze

Popularne posty