Oglądając metro/ tramwaj automatyczny w Lozannie
Pod wrażeniem wizyty w Lozannie napisałem list do prezydenta Zielonej Góry pana J. Kubickiego
Szanowny Pan Prezydent Janusz Kubicki,
Urząd Miejski w Zielonej Górze,
Szanowny Panie,
Po odwiedzinach systemu metra automatycznego w szwajcarskim mieście Lozanna apeluję ponownie o zmianę decyzji w sprawie kontynuowania likwidowania pozostałości tutejszej kolei miejskiej w relacji do centrum handlowego Focus Park. Późniejsza odbudowa, o co usilnie zabiegam u właścicieli tego centrum handlowego, będzie dużo droższa. Zapraszam do zapoznania się z opisem metra w Lozannie, mieście podobnej wielkości:
Linia M1 / Metro Ouest / TSOL
Została oddana do użytku w 1991 roku. Pierwotnie nosiła nazwę "lozanskiego tramwaju południowo-zachodniego" (Tramway du Sud-Ouest lausannois- TSOL). Ma charakter szybkiego tramwaju / premetra.
- Długość /stacje
- Długość całkowita: 8 km
- Całkowita liczba stacji: 15
- 12 stacji naziemnych
- 3 stacje podziemne
- Mapa linii m1 na portalu Carto.Metro.Free → [1]
Linia M2
Najnowsza linia w Lozannie, oddana do użytku w 2008 roku. Ma charakter metra.
- Długość / stacje
- Długość całkowita: 6 km
- Całkowita liczba stacji: 14
- 13 stacji podziemnych
- 1 stacja naziemna
- Mapy linii m2:
wg http://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Lozannie
Dokładnie to samo jest możliwe w Zielonej Górze, i apeluję o zmianę stanowiska. Świat idzie do przodu, technologie ewoluują i stają się bardzo konkurencyjne.
Apeluję o zmianę decyzji- i bardzo uprzejmie wnoszę o odtworzenie metra naziemnego w relacji dworzec PKP-Centrum Handlowe Focus Park. Tory w tej relacji zdjęto zupełnie niedawno. Warto zadbać o zachowanie i wykorzystanie tego korytarza szybkiego transportu miejskiego. To bardzo kosztowne systemy. Apeluję o ocalenie i naprawę miejscowego majątku- zastał go Pan w stanie zachowanym na tyle że linię wykorzystano do przejazdu drezyną na niedawne 100-lecie tej linii.
Pozdrawiam,
Adam Fularz,
Gazeta Zielonogórska.
Autor zdjęć nad Jez. Genewskim
Komentarze
Prześlij komentarz