Oglądając metro/ tramwaj automatyczny w Lozannie




Pod wrażeniem wizyty w Lozannie napisałem list do prezydenta Zielonej Góry pana J. Kubickiego

Szanowny Pan Prezydent Janusz Kubicki,
Urząd Miejski w Zielonej Górze,

Szanowny Panie, 
Po odwiedzinach systemu metra automatycznego w szwajcarskim mieście Lozanna apeluję ponownie o zmianę decyzji w sprawie kontynuowania likwidowania pozostałości tutejszej kolei miejskiej w relacji do centrum handlowego Focus Park. Późniejsza odbudowa, o co usilnie zabiegam u właścicieli tego centrum handlowego, będzie dużo droższa. Zapraszam do zapoznania się z opisem metra w Lozannie, mieście podobnej wielkości:

Linia M1 / Metro Ouest / TSOL

Została oddana do użytku w 1991 roku. Pierwotnie nosiła nazwę "lozanskiego tramwaju południowo-zachodniego" (Tramway du Sud-Ouest lausannois- TSOL). Ma charakter szybkiego tramwaju / premetra.
  • Długość /stacje
    • Długość całkowita: 8 km
    • Całkowita liczba stacji: 15
    • 12 stacji naziemnych
    • 3 stacje podziemne
  • Linie Lausanne M1.svg
  • Lausanne Metro M1 at Bourdonnette.jpg
  • TSOL-p1030587.jpg
  • Mapa linii m1 na portalu Carto.Metro.Free → [1]

Linia M2

Najnowsza linia w Lozannie, oddana do użytku w 2008 roku. Ma charakter metra.
  • Długość / stacje
    • Długość całkowita: 6 km
    • Całkowita liczba stacji: 14
    • 13 stacji podziemnych
    • 1 stacja naziemna
  • M2 thermo 2007-08-07.png
  • Metro M2 Lausanne.jpg
  • M2-Lausanne-Gare1.jpg
  • Pont Saint-Martin Lausanne.JPG
  • Mapy linii m2:
    • portal TL / wersia 1 → [2]
    • portal TL / wersia 2 (strona nr 6) → [3]
    • portal Carto.Metro.Free → [4]
wg http://pl.wikipedia.org/wiki/Metro_w_Lozannie

Dokładnie to samo jest możliwe w Zielonej Górze, i apeluję o zmianę stanowiska. Świat idzie do przodu, technologie ewoluują i stają się bardzo konkurencyjne. 
Apeluję o zmianę decyzji- i bardzo uprzejmie wnoszę o odtworzenie metra naziemnego w relacji dworzec PKP-Centrum Handlowe Focus Park. Tory w tej relacji zdjęto zupełnie niedawno. Warto zadbać o zachowanie i wykorzystanie tego korytarza szybkiego transportu miejskiego. To bardzo kosztowne systemy. Apeluję o ocalenie i naprawę miejscowego majątku- zastał go Pan w stanie zachowanym na tyle że linię wykorzystano do przejazdu drezyną na niedawne 100-lecie tej linii.
Pozdrawiam,
Adam Fularz,
Gazeta Zielonogórska.






































Autor zdjęć nad Jez. Genewskim









Komentarze

Popularne posty